Dr Irfan Unal

JOM KITA BER “MASKER”


  
Mencuci muka hanya menghilangkan kotoran di permukaan muka, tetapi tidak di bawah lapisan kulit. Masking ni membantu untuk exfoliates sel-sel kulit yang dah mati dan memastikan pori kita sentiasa bersih. So penggunaan toner, hydratind cleanser, cream akan berfungsi dengan lebih baik sebab pori dah bersih. Best kan??

Yang penting kena la cuci muka dulu…
Ok lepas cuci muka, boleh pakai masker terus, selepas tu baru lah nak pakai toner dan moisturizer ke.

• Untuk kulit normal, boleh pakai 2-3 kali seminggu
• Untuk kulit kering, boleh pakai 1-2 kali seminggu
• Untuk kulit berminyak, boleh pakai 3-5 kali seminggu

Macam mana nak buat masker di rumah? Kita dah biasa dah buat masker putih telur ataupun timun kan..kali ni cuba anda cuba rasai kelainan masker dr Dr Sweet Stevia…..

Senang sahaja…
Perlu ada dua bahan ni sahaja!!
1) Dr Sweet Extra Virgin Olive Oil



2) Dr Sweet GreenVia Stevia Leave Powder




‪#‎campur‬ kan sahaja dua bahan di atas...sapu di muka..tunggu sehingga kering..10minit selepas tu dah boleh cuci muka !!
waaaahhhh memang terasa halus mulus muka kita...betul!!! Tak rugi mencuba......
0 Responses